onsdag 9 september 2009

Humor

Genom intervjuer med dryga tusentalet kvinnor världen över har psykologiprofessorerna Cindy M.Meston og David M.Buss funnit en del svar på det här med sex, läser jag i Berlingske Tidende. En av slutsatserna som nås är följande:

"Mænd finder de fleste kvinder i det mindste en smule seksuelt attraktive, mens kvinder næsten ikke finder nogle mænd seksuelt attraktive".

Jahaja. Ändå löser det sig mest hela tiden. Sicken tur. Vi får även veta att kvinnor använder sex som "dressyrmedel", samt som "wellness-medicin".

En annan konklusion är att kvinnor enligt studien tänder mer på humor än på muskler. Tja, låter troligt. Fast ibland kan man ju rentav säga att muskler är humor. Men i de fallen uteblir den där tändande gnistan, av någon anledning...

7 kommentarer:

figge sa...

Jag är, och jag skriver detta med otroligt god självinsikt, en av världens roligaste människor. Men inte får jag några tjejer för det.
Fast, tjejer är kanske inte något man får, utan något man, mer eller mindre, förtjänar. Nämner undersökningen något om på vilken skala bitterhet anses som "Hot or Not"?

Tokmoderaten sa...

Sanna min vän,

tycker du att humor är mer tilltalande än ett fagert utseende? Tror du att dina könssystrar tycker samma sak...?

Finns det måhända hopp för en adipös tönt till bloggare när han dumpats och lämnats i ensamhet?

En låga av hopp har du dock tänt med detta inlägg.

Panda sa...

Så sant - inga nyheter, precis. Halvsnygg rolig vinner över helsnygg trist EVERY time. De flesta utseendemässigt snygga killar är så jävla trista. Eftersom de aldrig har fått jobba. (Oftast mediokra i övrigt också av samma anledning.) Hjärnan är som bekant den bästa erogena zonen. Tjing!

Maestro sa...

Bisarrt foto, var hittar man denna "skapelse"?

Olaus Petri sa...

Maestro, du finner den framför din egen röda spegel. ;-)

Fredrik sa...

Så muskelbygget är idealet vi bör sträva efter då antar jag? Måste bättra på mig.

Jimmy Forsman sa...

Rackarns vilket ärtigt linne!

Personligen tror jag på alternatiiv C) En kombination av humor, muskler och det Miraculix hemliga ingrediens: alkohol...