lördag 31 oktober 2009

Konstruktiv kritik 2

Det här med att ursäkta sig för att man inte bloggar... Jag vet inte. Nah. Strunt samma. Jag pallar helt enkelt inte. Men tänkte, som sist, bjuda på ett roligt läsarmejl:

Hej Sanna!

Jag tycker du är rolig, på allvar. Du får till kul infall och vinklingar.

Men håret, Sanna! Det får inte hänga fritt!! Det kläder inte dig. Ok, det är mycket som skall fixas på morgonen, jag förstår, men jag hoppas du finner en form av genväg till ett arrangemang av ditt underbara burr som naturen/föräldrarna, skänkt dig. Hoppas du inte tar illa upp, ber om ursäkt i så fall.

Ha en bra dag!!


Man skulle, om man vore en suris, kunna bli förtrytsamt ilsk över dylika invändningar. Men jag kan inte bli det, jag blir bara munter. Det är ju så rackarns roligt. Och välvilligt, på sitt lilla vis.

(Dessutom korrelerar det med nedan mejl på så vis att båda herrarna förefaller önska att jag en vacker dag ska mogna och får en knut eller klut i nacken. Vi får väl se.)

9 kommentarer:

Julia sa...

I'm a big fan of the burret.

Sanna Rayman sa...

Thank you! Jag med! Och det tar ju rentav längre tid på morgonen att få till burret än att veva upp kalufsen i en hästsvans. Otack är världens lön...

Martin Domeij sa...

Jag tycker personligen du är väldigt snygg hur du än har håret, men det har nog väldigt lite att göra med hur du skriver. Som jag också tycker du gör väldigt bra.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

det här kanske är en dold komplimang till flätorna? Och flätorna är, som vi alla vet, fantastiska. (liksom lockarna såklart)

Anonym sa...

Det utsläppta håret är KLART snyggast, fortsätt med det!

Skolfrökenfrillan som du hade under en Korseld mer eller mindre nyligen var däremot HEMSK, inte den igen!

Robsten sa...

Ja, du är ju ledarskribent på SvD så du kan ju kanske inte blogga om politik. Jävla tur att man inte är journalist och livegen under en tidning.

Då kan jag förstå att det också blir lite trögt att blogga, jag menar, vad skulle jag blogga om ifall jag inte fick skriva om politik?

Sanna Rayman sa...

@robsten Tja. Det är nog snarare så att krutet läggs på SvD och så pallar jag inte hålla uppe takten här också. Dessutom finns det ju ett liv därute också, har jag till min lycka upptäckt!

kalle sa...

Ville bara passa på och säga att jag saknar dina inlägg och hoppas på att du kommer hitta lite extra krafter nånstans där ute i höst mörkret :-)

CarlB sa...

Naturligtvis skall du ha håret fritt utsläppt. Dessutom skall du fortsätta att skriva ledarkommentarer och bloggar om politik.