onsdag 4 november 2009

Du är upphetsad av geografisk karaktär

Alltså. Bedrägerimejl som körts genom Google translate. Så fina de är! Kanske mina favoriter i hela jäkla inkorgen.

"Vid valet av kontaktar du är upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för transaktionen och sekretessen här. Nu är vår bank har väntat på någon av de anhöriga att komma upp för påståendet, men ingen har gjort det. Jag personligen har tappat målet att hitta de anhöriga för 2 år nu, jag söker ditt medgivande att presentera dig som de närmast anhöriga / Kommer Stödmottagande till avlidna så att intäkterna från detta konto värderas till 12,5 miljoner dollar kan betalas ut till dig."

Klart jag hör av mig, Mr Dalvin Brown, från Haledon, nordvästra London.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Ha ha ha! Tack för dagens första garv. "Du är upphetsad av geografisk karaktär".

Fredrik sa...

Strålande! Vill du sedan i din tur dela med dig av alla dollar så hör av dig.
Mer av liknande:
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?BlogPostingID=47857
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?BlogPostingID=47861

Anonym sa...

Hej Sanna,

Efter att varit uttråkad på jobbet i somras ha plöjt SvDs ledarblogg insåg jag snabbt hur underhållande det alltid var att läsa din inlägg. Jag håller väldigt mycket med om det du skriver, som både är informativt och otroligt roligt att läsa. Blev överlycklig nu när jag såg att du hade en egen blogg!

Jag hoppas vi får se ännu mer av dig och att du fortsätter att göra ett fantastiskt jobb.

Mvh

Hampus